Zasady
Wersja ewolucyjna gry !!! Mogą występować błędy !!!
Jako że jest to wersja ewolucyjna często występują różne zmiany zasad gry bez zapowiedzi !!!
Pamiętaj o tym !!!
Wszelkie uwagi na temat gry i wykrytych błędów prosimy przesyłać TUTAJ >>
Arena Albionu - polska gra online MMORPG
Gra "Arena Albionu" jest internetową grą przygodową dziejącą się w realiach średniowiecza. Uczestniczący w niej gracze wcielają się w role rycerzy, którzy poruszając się po wirtualnej osadzie "Albion" i okolicach prowadzą pojedynki z innymi graczami. W miarę uczestnictwa w grze mogą doskonalić swoje umiejętności i zdobywać coraz lepsze uzbrojenie zarówno zaczepne jak i ochronne, ale nie tylko...
Poradnik do gry Arena Albionu - zapoznaj się z nim koniecznie ! >>
Reguła rycerska - stosuj ją a osiągniesz wiele ! >>
Regulamin - szczegółowe zasady - zapoznaj się z nimi i stosuj je koniecznie ! >>
W grze tej jest jedna główna zasada, aby PRZETRWAĆ. Nie spotka cię tutaj nic miłego Twoja postać niejednokrotnie zostanie pobita, okradziona i obrażona. Każdy czyha na Twój błąd, a w ciemnych zakamarkach czai się wielki drab, który poluje na takich jak Ty. Od czasu do czasu spotka cię jednak coś miłego ni z tego ni z owego w okropnym miejscu spotkasz piękną nimfę lub ktoś, widząc Twoją biedę wspomoże cię nędznym groszem. Ale Ty jeśli nie załamiesz się i będziesz mężnie znosił wszystkie przeciwności, zyskasz szacunek i wieczną chwałę. Jeśli natomiast jedynym Twoim atutem będzie tylko narzekanie nad swoim nędznym losem, uzyskasz pogardę i wieczne zapomnienie. Czy jesteś przygotowany na ciężkie życie? Jeśli tak to śmiało przekrocz wrota Albionu, jeśli nie to oddal się czym prędzej i wróć, kiedy będziesz gotów ! |
Podstawowe prawa gry nad ich przestrzeganiem czuwają moderatorzy: szczegóły >> przeczytaj je koniecznie aby uniknąć nieprzyjemności w grze ! KLIKNI TUTAJ !!
- Jedna osoba może posiadać tylko jedno aktywne konto w grze, próby naruszenia tej zasady będą bezwzględnie karane usunięciem z gry bez ostrzeżenia !!!
- W wypadku niecenzuralnego zachowania przez gracza jego konto będzie blokowane bez ostrzeżenia !!!
- Wszelkie działania gracza lub graczy powodujące "zepsucie" rozgrywki będą karane !!!
- Gracz, który znajdzie jakikolwiek błąd w grze, jest zobowiązany zgłosić go TUTAJ >>. Zabronione jest uzyskiwanie korzyści z błędów występujących w kodzie gry. W przypadku wykorzystywania przez gracza błędów, jego konto zostanie zablokowane.
- Konta graczy do których nie było logowań przez 90 dni będą usuwane z gry.
- Zakaz sprzedaży i kupna elementów gry (konta graczy, przedmioty, PP, itd...). Konta graczy podejrzanych o sprzedaż lub kupno albo zamiar kupna lub sprzedaży elementów gry będą blokowane bez odwołania !!!
- Wszelkie próby i włamania na konta graczy, włamania do systemu, wyłudzenia SMS i innych systemów płatności oraz inne oszustwa będą zgłaszane do odpowiednich organów !
- Parametry gracza i gry mogą ulegać zmianom ze względu na ewolucyjny charakter gry bez zapowiedzi.
- Cała gra ze wszystkimi jej elementami jest własnością autora.
- Młodzież do lat 18 może grać w grę jedynie za wiedzą i zgodą rodziców lub prawnych opiekunów.
- Za bezpieczeństwo treści danych dostępowych (numer ID i hasło do konta) odpowiada gracz. W tym celu nie wolno ich nikomu podawać, nie wolno pozostawiać konta po zalogowaniu bez nadzoru, nie wolno korzystać z niepewnych źródeł dostępowych do Internetu, itd...
- Za treści umieszczane przez graczy, które mogą urażać inne osoby lub niezgodnych z prawem odpowiadają osoby je publikujące.
- Hasło konta powinno być skomplikowane aby nie było możliwości łatwego jego odgadnięcia
- PAMIĘTAJ ! z jednego komputera można grać tylko jednym rycerzem. Jeśli z twojego komputera choć raz nastąpi logowanie do innego rycerza konto zostanie zablokowane !
Uwaga
- Najlepiej grać w rozdzielczości monitora 1024x768 w przeglądarce FireFox lub Internet Explorer.
- Do prawidłowego działania gry wymagana jest włączona obsługa cookie w przeglądarce.
- W przypadku korzystania z serwerów proxy keszujących strony WWW mogą występować problemy z prezentacją aktualnych informacji w grze.
- W przypadku korzystania z oprogramowania typu Firewall należy wyłączyć blokowanie informacji o poprzedniej stronie (nagłówek HTTP_REFERER).
- Gra jest dostępna w sieci przez 95% czasu w roku.
Tapety komputerowe Wymiary 1024x768 Umieść je na swoim pulpicie
Czerwona rycerka
 |
Osada Albion
 |
Gniazdo złoczyńców
 |
Lodowy Golem
 |
Arab w kopalni
 |
|
FAQ - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie
- Zostałem oszukany przez innego gracza przy wymianie przedmiotów lub talarów w grze... Kto jest winien?
Niestety to okrutne ale głównie sam jesteś w sobie winien. Nie wchodź w żadne wymiany z graczem, którego nie znasz i do którego nie masz zaufania bo możesz zostać łatwo oszukany. Pamiętaj że moderatorzy ani autor nie zajmują się tego typu sprawami. To są wewnętrzne ustalenia miedzy graczami podejmowane tylko i wyłącznie na ich ryzyko.
- UWAGA na wyłudzaczy haseł ! Nie podawaj nikomu swojego hasła do konta bo je stracisz!
Pojawili się w grze wyłudzacze haseł, którzy podszywając się pod autora lub innych graczy wyłudzają hasła w celu przejęcia kont. Autor nie potrzebuje haseł ani też nie używa GG.
- Już długo czekam na PP .... Hm ...dlaczego ?
Aby otrzymać PP należy skorzystać ze standardowego formularza generowanego z poziomu gry i NIE WOLNO NIC W NIM ZMIENIAĆ. Należy poczekać po dokonaniu płatności na realizację przelewu z banku do firmy obsługującej płatności. W przypadku SMS nie wolno popełnić błędu w treści SMS oraz przekroczyć limitu SMS. Jeśli nie zostały spełnione powyższe warunki PP może nie zostać przyznane dla konta gracza.
W wypadku kłopotów z PP pisz TUTAJ
- Jestem początkującym graczem i nie potrafię poradzić sobie z grą.
Nie martw się w takim wypadku. Początki są trudne ale za to walka z przeciwnościami sprawia wiele radości. Przeczytaj poradnik dla początkujących napisany przez graczy dla graczy, znajdziesz w nim wiele cennych porad i podpowiedzi jak poradzić sobie z grą. Poradnik znajdziesz TUTAJ >>
- Wysłałem zdjęcie do swojego profilu i jeszcze nie jest ono widoczne.
Na umieszczenie zdjęcia w profilu gracza oczekuje się do 7 dni. Zdjęcia są umieszczane przeważnie w piątek wieczorem lub w sobotę rano. Każde zdjęcie jest oglądane i najlepiej aby było w formacie JPG o objętości nie przekraczającej 400 KB. Zdjęcia które są nieprawidłowe nie zostają w ogóle umieszczone w profilu.
- Ja i mój sąsiad który należymy do tej samej sieci lokalnej i w Internecie mamy to samo IP. Czy to oznacza, że nie będziemy mogli grać obaj w Arenę Albionu ze względu na mechanizm antyklonowy?
Możecie grać oboje. Ważne aby nigdy nie grać z jednego komputera dwoma lub większą ilością kont. Jednak przed grą wskazane jest abyście zapoznali się na forum gry z wątkiem poruszający ten temat mod: Watek dla graczy grajacych z osiedlowek itp...
- Ja i mój kolega w pracy gramy z jednego komputera i system ostrzega nas, że zaraz konta nasze zostaną zablokowane.
W grze jest główna zasada wynikająca z walki z klonowaniem "jeden komputer to jedno konto i jedno konto to jeden gracz " jeśli nie jest ona spełniona istnieje podejrzenie o klonowanie i konta mogą zostać zablokowane przez moderatorów.
- Zostałem zablokowany przez ... gdyż przypadkowo ... już więcej tego nie będę robił ... obiecuję
Swoje prośby o odblokowanie proszę wysyłać tylko do moderatora, który dokonał blokady. On zna najlepiej sprawę i potrafi ocenić wiarygodność słów gracza. Na e-maile o podobnej treści kierowane do autora odpowiedzi nie będzie.
- Długo nie otrzymuję odpowiedzi na swój e-mail
Aby otrzymać odpowiedź na swój e-mail trzeba koniecznie podać swój numer ID gracza (nie IP). Dla tych co nie odróżniają ID od IP a jest ich wielu, to wyjaśniam ID to jedna liczba IP to cztery liczby oddzielone kropkami.
 |
Reguła Rycerska
Stan rycerski zakonem wszystkiego rycerstwa jest, gdzie zakon ów jednaki jako i powołanie jego jedne źródła w wierze świętej mające. W służbie stanu swojego rycerze braćmi są, a braterstwo owe, siłę i dumę rodzące źródłem czci i honoru rycerskiego się stawa. Jakoż nie ma godniejszego stanu ludzkiego serca i ducha, który by bardziej powołany był w płodności swojej: zacność rodzić, miłość ojczyzny krzepić i sumienność powołania swego sprawować.
Bo też wiadomym jest, iż człowiek dumny, honorem się kierujący, szacunku dla siebie potrzebuje i by na ten szacunek zasłużyć w życiu swojem wedle zasad reguły świętej rycerskiej pożąda. Przeto winien rycerz pamiętać kim jest i zważać na to co jego stan oznacza, pomnieć, że komu więcej poruczono od tego więcej wymagać będą. Pragnąc tedy by czystość ducha i godność, po wsze czasy, w stanie naszym rycerskim pozostawały, świętą regułę rycerską niniejszym spisujemy.
Trzy są dla rycerza przymioty święte
- czystość w miłości i prawdzie;
- cześć rycerska moc uczynku rodząca;
- sprawność orężna, ku obronie słabych i przestrodze niesprawiedliwych.
O sposobach czynienia, by prawym rycerzem zostać
o żywocie
- człeka wszelakiego szanować;
- miłość w sercu nosić;
- prawdę sercem i usty wyznawać;
- dobra i prawości przed złem i niesprawiedliwością bronić;
- słowu danemu wiernym być;
- zapalczywości nie mieć, gniewu nierozważnym uczynkiem nie wykonywać;
- zważać na dumę rycerską, by pychą nie została splamiona;
- nigdy jako żyw, pleców swoich wrogowi nie ukazywać.
o służbie
- ducha swego i ciało doskonalić, w wierności powołaniu swemu pozostawać;
- ciało swe w sprawności trzymać, być zawsze do broni gotowym;
- majątek swój pomnażać i w należytym porządku trzymać, by godnie w pole wystąpić, gdy zajdzie potrzeba;
- w miłosierdziu swoim hojnym być, w złej przygodzie uczynkiem i majątkiem wspomagać.
o porządku
- sprzeczek nie miłować;
- ze skłóconymi pojednać się przed słońca zachodem;
- rozkazaniu starszego we wszystkim być posłusznym;
- oczu nie zamykać na grzechy występnych braci, lecz ku ich naprawie podążać;
- nie być winu ponad miarę oddanym, umysł w trzeźwości trzymać;
- do przyzwoitości się wdrażać, słów Złego w zwyczaju nie naśladować;
- oręża pochopnie nie dobywać, w stanie gotowości utrzymywać.
Jedna z historii Albionu:
Pan Bloody Fox:
..................Ocknął się nagle. Był zdezorientowany
.Nie wiedział jak? ,czemu? , po co?....był w szoku. Leżał na poboczu drogi,
słońce stało wysoko i prażyło niemiłosiernie. Nic go nie bolało.
Sprawdził
dokładnie całe ciało, żadnej najmniejszej ranki. Nadal nie wiedział co tu
robi. Skoncentrował się starając sobie coś przypomnieć. Nic. pustka. W głowie
zamęt. Postanowił zostawić rozmyślania na później. Obserwował drogę. Od czasu do
czasu pojawiali się jacyś ludzie i przystawali przy słupie ,który stał na
poboczu drogi. Skąpo odziani, wręcz obdartusy - pomyślał. Stali i czemuś się
przyglądali, niekiedy któryś coś nagryzmolił i znikał. Rzadziej, ale
jednak, pojawiał się jakiś dostojny mąż w pełnym rynsztunku i mieczem u boku
co
go zdziwiło tez przystawał przy słupie.
Minęło kilka godzin. Ruch na drodze
był coraz słabszy. Słońce chyliło się ku horyzontowi. Postanowił wyjść z ukrycia
,jakie dawały mu przydrożne krzaki. Podniósł się i otrzepał skromne
odzienie. Skierował swe kroki do słupa. Stanął i czytał. Nic nie rozumiał.
Napisy
były różnej treści. Od "Byłem tu, Romek":)...poprzez "Kocham Cię ,My
Lady":))....do "Sprzedam tanio grzybki". Stał i czytał, szukając jakiejś
wskazówki. Nagle.......potworny ból. Plecy zapłonęły żywym ogniem. Ciemno zrobiło
mu się przed oczami, kolana ugięły się nie potrafiąc utrzymać ciężaru ciała.
Oddech stał się krótki i przerywany. Co to? Za co? Padł na ziemie zwijając się w
agonii. Ostatkiem sił obrócił się ,chcąc dojrzeć twarz mordercy. Niestety,
tamten już czmychnął. Z ogromnej rany życie wyciekało mu
wielkim strumieniem krwi. Nie mógł się ruszyć. Pomyślał...."To koniec. A nawet
początku nie było....".Leżał i umierał. Stracił przytomność.
....Gdy otworzył
oczy, stwierdził ze zdziwieniem że jeszcze żyje. Rana jakimś cudem się zasklepiła.
Krew przestała z niego wypływać. Był strasznie słaby. Spróbował się
podnieść. Była noc. W oddali usłyszał gwar i dojrzał światła. Powoli by nie
nadwerężać sił, powlókł się w tamtym kierunku .Im bliżej był świateł tym gwar
robił się coraz większy. Dojrzał iż to gospoda. Stanął zmartwiony."
Jak gospoda to
pewnie trzeba zapłacić : ( ."Przeglądną swe skąpe odzienie i lekki uśmiech pojawił
się na jego twarzy. W kieszeni miał sakiewkę. Stara, zniszczoną ale coś w niej
brzęczało gdy nią potrząsnął. Zajrzał do środka i oniemiał. Miał 10
ta. Schował sakiewkę za pazuchę i ruszył do gospody.....
Gdy otworzył drzwi w twarz
uderzył mu zapach potu, i nie mytych ciał. Rozejrzał się dookoła. Gospoda była
pełna. Od giermków po rycerzy których rumaki stały przed wejściem:)).Dojrzał
wolna ławę w jednym kacie sali. Ruszył powoli w jej kierunku. Gdy usiadł,
pojawił
się wielki karczmarz i zapytał uprzejmie
-Czego?!!!".
Cichym głosem
odpowiedział.
-Strawy bym chciał i pokoju na nocleg".
-Żarcia nie ma!!.
Piwo jest. Za pokój 25 ta. - usłyszał w odpowiedzi.
Zamówił piwo. Na nic
innego nie było go stać. Karczmarz przyniósł mu dzban i oddalił się. Zaczął
popijać i przyglądać się dyskretnie ludziom. Niektórym nienawiść biła wręcz
oczu. Twarze
poranione dziesiątkom blizn. Ci trzymali się jednej strony sali, na drugiej
siedzieli spokojniejsi. Jednak tematy rozmów mieli wspólne. Rozmawiali o krucjacie
na jakiegoś potwora, który blokował przejście do gór. Planowali ruszyć na niego
świtem. Ponoć Król dawał nagrodę za ubicie stwora. Przysłuchiwał się i popijał
piwo....
..Nagle drzwi się otwarły. Stanął w nich ogromny mąż. Był w zbroi
jakiej jeszcze nie widział boku miał przypasany miecz który sądząc po minach
rzezimieszków ,też był rzadkością. Rozmowy ucichły. Wszystkie oczy skierowały się
na niego. Przybysz zlustrował pomieszczenie i nagle ruszył w jego kierunku.
Doszedł i usiadł na przeciw. Karczmarz pojawił się nie wiadomo
skąd. Brudną ścierą czyszcząc w pośpiechu ławę i kłaniając się w pas.
Przybysz machnął tylko ręką nic nie mówiąc a z zaplecze wybiegły dwie dziouchy:) i niosły
tace z parującym jedzeniem i dzbany jakiegoś trunku. Wszystko to wylądowało na
ławie. Olbrzym spojrzał na niego i on przyglądał się przybyszowi. Tak na oko
,rycerz był już bardzo stary, jednak siła biła on niego wielka.
- Witaj
Przyjacielu.- odezwał się do niego. Zamarł." Ze jak?" pomyślał. Taki
rycerz, do mnie? Przyjacielu?" - Posil się. Potem będziesz rozmyślał - uśmiechnął
się olbrzym. Więc zaczął jeść i dziękował stwórcy za tą pomyłkę. Bo że to pomyłka to
tego był pewien. Jadł a tamten opowiadał. Słuchał i coraz bardziej nie
wierzył. Rycerz opowiadał o dalekich krainach ,które razem zwiedzili
potworach, które razem( ponoć) pokonali. Smokach, dżinach, bazyliszkach,
fenixach, chimerach i nawet o tym golemie o
którym już słyszał. Opowiadał o słonecznym mieście , o wyspie na morzu( co to
jest morze????), o krainach za owym morzem. A on jadł. Upłynęła cała noc Za oknem
gwiazdy zaczęły znikać. Szarzało. A on nie czuł zmęczenia. Wręcz
przeciwnie. Z każdą minuta sił mu przybywało. Opróżniali ostatni dzban ze stojących
na ławie. Przez
noc karczmarz przyniósł ich tyle ,że stracił ich rachubę. Rycerz właśnie opowiadał
o mieście w którym się znajdują. O pałacu i królu, o koszarach w których
się szkoli atak, o świątyni , w której można podnieść kondycje, o wiosce za
miastem ,w której stoi mały kościółek gdzie można podnieść siłę......
Skończyli
posiłek. Rycerz podniósł się z ławy i spojrzał na niego. Nie namyślając się długo wstał i ruszył za
nim. Wyszli na zewnątrz, kierowali swe kroki w stronę zgromadzenia .Gdy tam podeszli ,dojrzał iz
to bazar. Było na nim wszystko. Od ścierwa jakiś potworów( które nie wiadomo kto by
chciał kupić) ,poprzez części trupów znalezione w dalekich górach (rycerz nazwał
to "padliną"), wszelakiego rodzaju bronie ( o różnej sile rażenia części
uzbrojenia. Jakieś grzyby i inne używki, nawet herb i głowę psa zauważył.
Sprzedawcy z szacunkiem prezentowali towary rycerzowi ,a on tylko się
uśmiechał .Proponowali mu tanio wszystko, on jednak czegoś szukał.
Czujnym wzrokiem
obserwował towary i nagle znalazł. Widać to było w jego spojrzeniu. Rycerz wskazał
cos ręką i dał mu talary. "To kup". Spojrzał tamtym kierunku. Leżał
tam niepozorny kozik. Zdziwił się bardzo, ale kupił. Gdy tylko sprzedawca podał mu
go, zrozumiał że
rycerz miał racje. Puginał pasował do dłoni jakby był jego częścią. Zapłacił
i
ruszyli w kierunku pobliskiego lasu. Rycerz tłumaczył mu teraz co ma robić Ze ma
ubijać zwierzaki i uważać na Banitów. Wskazał drogę do chatki leśnika ,w której
można kupić jedzenie .I kazał walczyć. Nie znał olbrzyma, ale po spędzeniu
z nim nocy, wiedział że tamten ma racje. Widział to w oczach innych ,którzy patrzyli na
rycerza z szacunkiem. Nawet złoczyńcy omijali go szerokim łukiem, przechodząc
na
druga stronę drogi....
...Stanęli pod lasem." Tu nasze drogi się rozchodzą
Przyjacielu" - odezwał się rycerz. "Idź i zdobywaj doświadczenie a będziesz
wielki. Z czasem wszystko sobie przypomnisz. I pamiętaj. Następnym razem gdy się
spotkamy, to ja będę w takim stanie jak Ty. Pamiętaj me nauki abyś mógł mi je
przekazać. Będziesz spotykał przyjaciół i wrogów. Bo takie są koleje
losu. Idź i
stan się wielki!! "Ja musze udać się do świątyni gdyż mój czas pomału
się kończy. Powodzenia. "Obrócił się i zaczął oddalać. "Jak się nazywasz Rycerzu"-
krzyknął. Tamten zatrzymał się, obrócił i uśmiechnął. "Przypomnisz
sobie ,kiedyś....".odezwał się do niego ."A ja? Kim ja jestem?
".Rycerz
popatrzył, czoło przecięła mu zmarszczka jakby usiłował coś sobie przypomnieć.
I
odezwał się.
"Twe imię Przyjacielu. Hm mm....Brzmi SYZYF......." Uśmiechnął
się szeroko jakby coś sobie przypomniał. "SYZYF IV"......Obrócił się i
zniknął w
podnoszącej się z ziemi mgle....