Ukłony,
Chciałbym zaproponować kilka zmian, które – moim zdaniem – mogłyby ożywić grę i sprawić, że stanie się bardziej przystępna i satysfakcjonująca w obecnych czasach. Arena Albionu ma już ponad 20 lat i wielu z nas darzy ją sentymentem, ale realia grania dziś są zupełnie inne niż kiedyś. Myślę, że drobne modyfikacje jak to w grach MMO nazywają: „quality of life” mogłyby pomóc przyciągnąć nowych graczy(?) i zatrzymać starych. Moja propozycja:
1. Uproszczenie wymagań zawodów
Obecnie, aby móc wykonywać bardziej zaawansowane wyroby, trzeba wbić często 2-4 poziomów zawodu, co przekłada się na ok. 2-4*100 godzin nauki czeladnika. Dla nowych graczy to ogromna bariera wejścia, a dla starszych – zbyt duży próg czasowy jak na tempo dzisiejszego grania.
Moja propozycja to zmniejszyć wymagany poziom wszystkich zawodów do 1 poziomu, aby można było szybciej rozpocząć realną działalność produkcyjną i pobudzić ekonomię gry.
Jednocześnie należy zrekompensować zmianę dla graczy posiadających już rozwinięte zawody poprzez zmodyfikowanie systemu szansy na podwójne doświadczenie uzależnionego od aktualnego poziomu w zawodzie. Nie wiem jak ta szansa matematycznie wygląda obecnie, ale proponuję coś na zasadzie
Szansa na podwójne doświadczenie = 15% + (aktualny poziom)
Dzięki temu przy poziomie 85 każdy gracz miałby gwarantowane 100% szansy na podwójne doświadczenie, co docenią osoby, które włożyły już dużo czasu w rozwój postaci.
2. Premie dla Mistrzów i Arcymistrzów
Dla graczy, którzy osiągnęli tytuł Mistrza lub Arcymistrza warto byłby dodać dodatkową nagrodę, by ich wysiłek nadal się opłacał.
Propozycja:
Mistrz: 10% szansy na podwójną produkcję
Arcymistrz: 15% szansy na podwójną produkcję
To byłby dodatkowy bodziec do dalszego rozwoju i handlu, a także wyróżnienie dla najbardziej zaangażowanych graczy.
3. Uproszczenie wydobycia surowców (Quality of Life)
Aktualnie kopanie surowców (np. gliny czy cyny) wymaga ogromnej liczby kliknięć, a losowe zdarzenia – jak utrata kondycji czy brak znaleziska – tylko spowalniają i zniechęcają. Kiedyś to miało sens, ale dziś, przy porównaniu do innych gier, to już po prostu frustruje (przynajmniej mnie)
Propozycja:
Usunięcie (lub mocne ograniczenie) losowych negatywnych zdarzeń podczas wydobycia.
To byłby ukłon w stronę graczy casualowych, którzy chcą się zrelaksować przy grze, a nie walczyć z RNG.
Myślę, że takie zmiany nie naruszyłyby balansu gry, a jednocześnie wprowadziłyby więcej dynamiki i sensu w rozwój postaci oraz gospodarki
Chciałbym tylko nadmienić, że to pomysł sprzed kilku lat, który dopiero teraz postanowiłem opisać. Nie gram obecnie aktywnie i raczej tylko „podpieram słup”, więc mogłem coś pominąć lub źle ocenić skalę wpływu zmian. Dlatego warto, aby osoby bardziej zaangażowane w życie gry zweryfikowały te propozycje i dopracowały je, jeśli uznają je za sensowne. |