Forum - oglne
Powrót do wątków

DO AUTORA - propozycje zmian - dyskusja
Zarządza: Dziura w Głowie Wątek poświęcony propozycjom graczy w usprawnieniu rozgrywki.
Znajdować się tu mogą zarówno propozycje jak i komentarze ma temat pomysłów.

Wiadomości (według subiektywnej opinii zarządcy) wyczerpujące:
- znamiona trollingu lub hejtu
- nic nie wnoszące do dyskusji
będą usuwane bez ostrzeżenia.

Ostatnio dokonane zmiany:
- Lichwiarz nie przyjmie talarów od graczy na zerowej kondycji / ranach.
- Zmniejszono tempo opadania kradzieży celem wyrównania balansu pomiędzy Kradzieżą, a OPK.
- Udało się zlokalizować i naprawić bug opóźniający mapę względem kliknięć, dzięki czemu
strażnikom prawa będzie łatwiej łapać strażników bezprawia.
Banda w Doro powinna być widoczna od razu po zmianie lokacji na Dorostar, a nie po przejściu do lokalizacji i kliknięciu na inny budynek.
- Zwiększenia startowej ilości talarów oraz uzależnienie tej liczby od inflacji
- Zawracanie statków
- Gąbkowanie oplutych przedmiotów


W toku:
- Czarodziejki z Oraculium
- Poprawki optymalizacyjne gry
[1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16][17][18][19][20][21][22][23][24][25][26][27][28][29][30][31][32][33][34][35][36][37][38][39][40][41][42][43][44][45][46][47][48][49][50][51][52][53][54][55][56][57][58][59][60][61][62][63][64][65][66][67][68][69][70][71][72][73][74][75][76][77][78][79][80][81][82][83][84][85][86][87][88][89][90][91][92][93][94][95][96][97][98][99][100][101][102][103][104][105][106][107][108][109][110][111][112][113][114][115][116][117][118][119][120][121][122][123][124][125][126][127][128][129][130][131][132][133][134][135][136][137][138][139][140][141][142][143][144][145][146][147][148][149][150][151][152][153][154][155][156][157][158][159][160][161][162][163][164][165][166][167][168][169][170][171][172][173][174][175][176][177][178][179][180][181][182][183][184][185][186][187][188][189][190][191][192][193][194][195][196][197][198][199][200][201][202][203][204][205][206][207][208][209][210][211][212][213][214][215][216][217][218][219][220][221][222][223][224][225][226][227][228][229][230][231][232][233][234][235][236]
Autor: Deidara 2025-09-07 13:50:58154556
Proponuję aby każdemu nowemu pokoleniu również losowano rodziców żeby nie było aż tyle sierot
Autor: Atos 2025-09-18 16:02:57154779
Wyłowiłeś siarka
445 x siarka

Zmienić nazwę 'Karłowate urwisko' na 'Kopalnia siarki'
Autor: Poncki 2025-09-18 21:40:10154784
A co z szybszym pływaniem w sobotę Atos?
Autor: Yako Tako Yo 2025-09-23 13:53:26154876
Proponuję usunięcie śmierdzenia. Atakerów jest mało, "profesja" wymiera.
Autor: Anunnaki 2025-09-23 13:55:26154876
Proporcjonalnie do ilości graczy też jest mniej niż było?
Autor: Niemrawiec 2025-09-23 13:59:26154876
Serio, postawcie drugi serwer, znajdą się i nowi gracze i atakerzy :P
Autor: Atos 2025-10-04 07:24:26155090
Dłuższe pływanie w sobotę jest uciążliwe
Autor: Poncki 2025-10-04 08:52:47155091
Mam na to jeden prosty trik:
wypłyń w piątek!
Autor: Aatroxx 2025-10-27 14:05:06155558
Aktualnie pytią jest giermek Paulcia

Chyba się zmarło
Autor: Wodymidaj Szary 2025-10-27 14:43:53155558
Autor: sénior Zorro zdjęcie 2024-12-30 09:22:59 149538
Aktualnie pytią jest giermek Paulcia wiadomość


Chyba już całkiem dawno się zmarło
Autor: Aatroxx 2025-10-27 14:58:53155558
Prosimy o nową Pytię Panie Demiurg
Autor: Kung Lao 2025-10-27 16:04:33155560
Lista mentorów, którzy pomogą w grze
napisz do któregoś z nich wiadomość (kliknij w ikonkę z kopertą) jeśli masz problem lub napisz TUTAJ >>

wiadomość ♀pytia giermek Paulcia VII [zapytaj mnie]

uspokójcie się :D
Autor: Gerwand z Rumunii 2025-10-28 12:02:28155576
Moja propozycja to czasowo wyłączyć możliwość zostania kupcem, ożywiło by to rozgrywkę. Ewentualnie znerfić jakoś stanowisko narobonusa.
Autor: BrF Verahin DeVill 2025-11-02 15:45:54155679
Ukłony,
Chciałbym zaproponować kilka zmian, które – moim zdaniem – mogłyby ożywić grę i sprawić, że stanie się bardziej przystępna i satysfakcjonująca w obecnych czasach. Arena Albionu ma już ponad 20 lat i wielu z nas darzy ją sentymentem, ale realia grania dziś są zupełnie inne niż kiedyś. Myślę, że drobne modyfikacje jak to w grach MMO nazywają: „quality of life” mogłyby pomóc przyciągnąć nowych graczy(?) i zatrzymać starych. Moja propozycja:

1. Uproszczenie wymagań zawodów

Obecnie, aby móc wykonywać bardziej zaawansowane wyroby, trzeba wbić często 2-4 poziomów zawodu, co przekłada się na ok. 2-4*100 godzin nauki czeladnika. Dla nowych graczy to ogromna bariera wejścia, a dla starszych – zbyt duży próg czasowy jak na tempo dzisiejszego grania.
Moja propozycja to zmniejszyć wymagany poziom wszystkich zawodów do 1 poziomu, aby można było szybciej rozpocząć realną działalność produkcyjną i pobudzić ekonomię gry.
Jednocześnie należy zrekompensować zmianę dla graczy posiadających już rozwinięte zawody poprzez zmodyfikowanie systemu szansy na podwójne doświadczenie uzależnionego od aktualnego poziomu w zawodzie. Nie wiem jak ta szansa matematycznie wygląda obecnie, ale proponuję coś na zasadzie

Szansa na podwójne doświadczenie = 15% + (aktualny poziom)

Dzięki temu przy poziomie 85 każdy gracz miałby gwarantowane 100% szansy na podwójne doświadczenie, co docenią osoby, które włożyły już dużo czasu w rozwój postaci.

2. Premie dla Mistrzów i Arcymistrzów

Dla graczy, którzy osiągnęli tytuł Mistrza lub Arcymistrza warto byłby dodać dodatkową nagrodę, by ich wysiłek nadal się opłacał.

Propozycja:
Mistrz: 10% szansy na podwójną produkcję
Arcymistrz: 15% szansy na podwójną produkcję

To byłby dodatkowy bodziec do dalszego rozwoju i handlu, a także wyróżnienie dla najbardziej zaangażowanych graczy.

3. Uproszczenie wydobycia surowców (Quality of Life)
Aktualnie kopanie surowców (np. gliny czy cyny) wymaga ogromnej liczby kliknięć, a losowe zdarzenia – jak utrata kondycji czy brak znaleziska – tylko spowalniają i zniechęcają. Kiedyś to miało sens, ale dziś, przy porównaniu do innych gier, to już po prostu frustruje (przynajmniej mnie)

Propozycja:
Usunięcie (lub mocne ograniczenie) losowych negatywnych zdarzeń podczas wydobycia.
To byłby ukłon w stronę graczy casualowych, którzy chcą się zrelaksować przy grze, a nie walczyć z RNG.

Myślę, że takie zmiany nie naruszyłyby balansu gry, a jednocześnie wprowadziłyby więcej dynamiki i sensu w rozwój postaci oraz gospodarki

Chciałbym tylko nadmienić, że to pomysł sprzed kilku lat, który dopiero teraz postanowiłem opisać. Nie gram obecnie aktywnie i raczej tylko „podpieram słup”, więc mogłem coś pominąć lub źle ocenić skalę wpływu zmian. Dlatego warto, aby osoby bardziej zaangażowane w życie gry zweryfikowały te propozycje i dopracowały je, jeśli uznają je za sensowne.
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236]

Powrót do wątków


Aby wypowiedzieć się na forum musisz być zalogowany
Możesz zrobić to TUTAJ oraz mieć poziom wyższy niż paź

0